weby pro nejsevernější čechy

JEDEME DÁL!

Poslední květnový týden je pro žáky ZŠ Varnsdorf, nám. E. Beneše ve znamení poznávání, cyklistiky.

S vybraným žáky 2. stupně včetně žáků cizinců jsme se vydali na netradiční zázemí cyklokurzu – do Krásné Lípy.

Odjeli jsme v pondělí v ranních hodinách po vlastní ose přímo od školy. Ubytovali jsme se a po obědě se již vydali na ostré kilometry v sedle. Našim cílem byl singltrek na Dymníku, kde jsme si vyzkoušeli techniku jízdy v terénu. Žákům se singltrek zalíbil, a tak jsme si ho projeli hned několikrát. Večer jsme slavnostně zahájili cyklokurz společným ohněm. Přítomna byla i pracovnice PPP, která žákům zajímavou formou podala informace o práci pracovnic v poradnách. Bohužel se přes noc výrazně zhoršilo počasí a v noci začalo pršet. Situace se nezměnila ani ráno, kdy déšť přetrvával. Po obědě jsme se rozhodli alespoň projít po okolí a navštívit místní „Luční bar“. Po zbytku dne jsme nabírali síly na další den. Ve středu ráno se konečně počasí umoudřilo. V 9 hodin jsme šlápli do pedálů. Našim cílem bylo projet Šluknovský výběžek, poznat možná budoucí působiště žáků – střední školy. Během celodenní projížďky jsme najeli něco málo přes 50 km. První polovinu máme za sebou a ve čtvrtek vyrážíme směr cyklostezky v Národním parku České Švýcarsko, tak snad nám počasí naše plány již nepřekazí.

Druhá polovina naší cyklo výpravy nás zavedla do krajiny skal a hlubokých lesů. Naším cílem bylo projet cyklostezky Národního parku České Švýcarsko. Přesná trasa nebyla předem dána, protože jsme volili podle aktuální formy všech účastníků. Nakonec jsme se dostali až do Jetřichovic, kde jsme si dali společný oběd. Celodenní výprava nám natočila dalších 35 km. Po návratu na naší krásnolipskou základu jsme si dali krátký odpočinek a celý týden zakončili společným grilováním na zahradě. V pátek jsme v 10 hod vyráželi přes rumburský singltrek směrem k Varnsdorfu.

Celý týden probíhal v klidu a pohodě, natočili jsme cca 120 km, navštívili řadu přírodních památek a škol v regionu. Nevyhnuly se nám pády ani mechanické problémy, ale naštěstí se vše dalo opravit a drobné oděrky zmizí samy. Věřím, že všem účastníkům se cyklo kurz líbil, užili si ho a budou na něj dlouho vzpomínat.