weby pro nejsevernější čechy

Prima rumburského gymnázia v Malé Skále

Téměř celá prima Gymnázia Rumburk vyrazila do Českého ráje.

Byla to vlastně akce turistického kroužku, o kterém jsme už jednou psali. Šestadvacet žáků spolu s učitelkou Lenkou Havlíčkovou a její pomocnicí Lucií Müllerovou z maturitního ročníku obsadilo od 4. do 6. prosince 2015 ubytovnu U Tlusťocha v Malé Skále. Své zážitky z vánočně laděného víkendu vám přiblíží dvě účastnice:

První informace o víkendovém výletě do Malé Skály nám byly sděleny s předstihem. V pátek po škole jsme se s obřími batohy na zádech sešli na vlakovém nádraží ve Varnsdorfu. Opustili jsme rodiče a vlak nás zavezl do Liberce, kde jsme přestoupili a jeli na konečnou stanici do Malé Skály.

Tam jsme se ubytovali ve vodácké ubytovně U Tlusťocha. Byla už tma, a tak jsme si nemohli prohlédnout okolí. Trochu jsme se zabydleli a pak měli sraz ve společné kuchyňce. Poslechli jsme si pár instrukcí, vyrobili si vánoční ozdoby a šli na večerní procházku.

Sobotu jsme začali ranní rozcvičkou, po ní jsme ozdobili náš stromeček a vydali jsme se na celodenní výlet. Prošli jsme několik vyhlídek, včetně hradu Frýdštejn. Naplánovaná trasa měřila zhruba 15 km. Kus zpáteční cesty jsme jeli vlakem. Ještě ten den jsme stihli zajít do zdejší pizzerie na večeři a potom jsme absolvovali tzv. noční výsadek, což je asi hodinová dobrovolná procházka po městě. Ale pozor – kolem 23. hodiny.

Neděli jsme zahájili stejně jako sobotu – rozcvičkou, ale zbytek dne byl úplně jiný. Možná, že si umíte představit, jak vypadal poslední den našeho pobytu. Samozřejmě jsme uklízeli a balili. Na oběd jsme opět zavítali do „naší“ pizzerie. Pak už nám zbýval jen odjezd. Všichni jsme úspěšně dorazili domů. :)

Všem se nám výlet velmi líbil. Myslím, že to nemohlo být lepší.

Jolana Šmejcová

Náš výlet začal v pátek 4. 12., kdy jsme byli všichni nedočkaví a těšili jsme se, až už bude 17 hodin a my budeme sedět ve vlaku jedoucím do Liberce (poté jsme museli přestoupit). Za pár hodin se již tak stalo a my jsme vyráželi na náš výlet s přeplněnými patnáctikilovými krosnami. Hlad jsme měli už na začátku, a tak není divu, že většina do příjezdu do Malé Skály už měla jen půlku svačiny.

Na ubytovně „U Tlusťocha“ se nám moc líbilo, i když tu nebyly moc příznivé podmínky. V pátek večer jsme dostali informace, kde a jak se co nachází. Poté jsme se společně vypravili na noční procházku po tomto městě. Je zvláštní, že večer nebyl nikdo unavený. Většina nás šla spát až po půlnoci.

Zato ráno se nám moc vstávat nechtělo. Přesto jsme se všichni dostavili na ranní rozcvičku, která nám vrátila náladu. Po snídani jsme si sbalili batohy a vydali se na celodenní výlet. Naše trasa vedla přes zámek Pantheon, který byl bohužel uzavřený, ale i tak jsme se na něj alespoň podívali. Pak jsme došli na hrad Frýdštejn, kde jsme si sehnali vzorek pískovce na náš zeměpisný úkol. Protože se začalo stmívat a my chtěli zavčasu dojít, vydali jsme se dále na Drábovnu, kde jsme se kochali nádherným výhledem. Potom naše cesta pokračovala do Dolánek. Tam jsme si dali pauzu u Dlaskova statku, kde se nám moc líbilo. Pokračovali jsme do Turnova, odkud nám jel vlak zpět do Malé Skály do naší ubytovny. Večer jsme byli skoro „mrtví“, ale noční výsadek nás všechny spíše oživil a naše paní učitelka nemohla věřit svým očím. Přesto jsme ale šli dřív spát, byli jsme nedočkaví, až se zítra zase někam vydáme…

V neděli ráno nás opět čekala rozcvička, protentokrát delší. Byli jsme zvědaví, co na nás další den přichystal. Nakonec jsme už ve dvě hodiny odpoledne opouštěli ubytovnu a vydali se na nádraží, kde jsme se rozloučili s Malou Skálou. Poté jsme už jen jeli ve vlaku. Cesta uplynula jako nic a my jsme se za chvíli shledali se svými rodiči, kteří se na nás už těšili.

Nám všem se výlet moc líbil, a doufám, že na nějaký podobný ještě pojedeme. Moc bych chtěla poděkovat paní učitelce Havlíčkové, které nás na tento výlet vzala.

Katka Nedvídková

Účastníci víkendu si víc užívali než fotili. Přesto se podařilo zvěčnit některé zajímavé momenty – živou pyramidu na ubytovně (podařila se i čtyřpatrová, ale to zas nebyl v pohotovosti foťák), dívčí svačinovou siestu, vlastní výzdobu stromku u ubytovny, dobytí Frýdštejna

Fotografie: Lucie Drábková, Ema Kaštánková, Erika Merkoutová, Katka Nedvídková a Lenka Havlíčková